poniedziałek, 12 października 2015

TOP 10 Ulubionych lektur szkolnych!


 Nie raz są naszym utrapieniem, nie kiedy przyjemnością. Zaczął się rok szkolny więc pomyślałam sobie, że nadszedł idealny czas dla moich 10 najlepszych lektur szkolnych, które mnie nie zanudziły. Nawet mi się przypominało, że zamiast pisać ten post powinnam czytać "Dżumę". Ale poświęcę się! Zapraszam was teraz na mój ranking najlepszych lektur szkolnych!!!
10. Akademia pana Kleksa - Jan Brzechwa
Może to i książka dla dzieci, ale jest naprawdę warta tego by  każdy ją przeczytał. Kiedy powstawała były dość smutne czasy i ta oto książka miała oderwać dzieci od smutnej rzeczywistości.  Uważam że dziś tez powinna stanowić taką podporę oderwania się od rzeczywistości!

9. Balladyna - Juliusz Słowacki
Dramat, który bardzo mi się spodobał. Sztuka ta nie była jakaś nudna czy zawiła była raczej lekka, łatwa i przyjemna. Zdecydowanie godna polecenia.

8. Syzyfowe prace - Stefan Żeromski
Jak się żyło podczas zaborów? Czy bycie Polakiem w tamtych czasach było trudne? Przeczytajcie ciekawą historię o tym jak się żyło gdy rusyfikacja i germanizacja były codziennością.

7. Kamizelka - Bolesław Prus
Krótka jak na nowelkę przystało, ale poruszająca. Opowiadająca o miłości i o tym jak oszukujemy bliskich by nie sprawić im przykrości!

6. Szatan z siódmej klasy - Kornel Makuszyński
Jak odgadnąć zamiary profesora? Kiedy nijaki uczeń Adaś odgaduje zamiary profesora bezbłędnie wyznaczając osoby do pytania, ten zleca mu pewną sprawę. A co z tego będzie? Genialna powieść dla przyszłych fanów Sherlocka!

5. W pustyni i w puszczy - Henryk Sienkiewicz
Co się stanie kiedy dwoje dzieci zostanie porwanych? Staś i Nel zostają porwani, a na pustyni nie ma zbyt wielu opcji ucieczki. Czy zostaną odnalezieni? Czy uda im się uciec? Jakie przygody przeżyją? Powieść, która idealnie oddaje jaka jest Afryka. Uwielbiam ją!

4. Zemsta - Aleksander Fredro
Komedia przy, której nieźle się uśmiałam. Jak to sąsiedzi się nie zgadają. I wynikają z tego kłótnie, a chodziło chyba tylko o płot!

3. Krzyżacy - Henryk Sienkiewicz 
Co z tego, że zasnęłam? Podobała mi się ta książka może nudna i długa, ale efekt końcowy był dobry. Warto ją przeczytać pomęczyć się trochę, sprawdzić swoją wytrwałość!

2. Kamienie na szaniec - Aleksander Kamiński
Wojna to straszna rzecz, z tej książki dowiadujemy się jak zareagowała na to młodzież i jak do tej roli podeszła. Obowiązkowa lektura każdego.

1. Nie zdradzę Wam tego zgadnijcie!

Tak więc pobawmy się w zgadywanki kto zgadnie, a kto nie! Jak wam idzie w szkole? Czytacie coś ciekawego? Pochwalcie się!!! :D





8 komentarzy:

  1. tylko nie Krzyżacy. może Zbrodnia i Kara na pierwszym miejscu? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha mi się podobali :) Nie nawet nie czytałam "Zbrodni i kary" za młoda jestem XD

      Usuń
  2. Mały książę ? :D Osobiście to moja ulubiona ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gratulacje! Zgadłaś! Czy to nie jest piękna książka? Zdecydowanie najlepsza jaką czytałam. :D

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Tak nie wiem czemu przypomina dzieciństwo :D

      Usuń
  4. Mały książę, cudowna, piękna opowieść o świecie dorosłych postrzeganych oczami dziecka... naprawdę zbudowała parę ważnych spraw w moim życiu ^^
    Zapraszam do mnie na recenzję "Co, jeśli"!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak uważam :) z chęcią przeczytam ;)

      Usuń

Jak już tu jesteś, to zostaw coś po sobie! To motywuje. :)

Szablon dla Bloggera stworzony przez Devon.