piątek, 20 października 2017

Pierworodna - Tosca Lee





Autor: Tosca Lee
Tytuł: "Pierworodna"
Tytuł oryginału: Firstborn
Strony: 360
Kategoria: młodzieżowa
Wydawnictwo: IUVI






Autorka napisała, że będzie to dulologia, ale po zakończeniu tej książki nie jestem tego pewna.

Jestem w dużym szoku po zakończeniu tej lektury, nie spodziewałam się takiego zakończenia, ale było warto czekać na tę część. 
Audra jest coraz bliżej znalezienia legendarnego pamiętnika, ale czy on naprawdę istnieje? Nie potrafię tutaj omówić fabuły bez spoilerów, bo obydwie książki utrzymane są w szaleńczym tempie akcji i jeśli ktoś przeczytałby je za jednym zamachem to raczej nie odróżniły co w jakim tomie się działo. 
Tak więc jeśli jesteście po pierwszym tomie to akcją nie odbiega. Nie jednokrotnie gubiłam się w akcji tej książki. Naprawdę autorka nie przemyślała tego wszystkiego. Tępo akcji jest szaleńcze i czytelnik nie może się zbytnio skupić. Rozumiem, że tam chodzi o przetrwanie, bo nigdy nie wiadomo kto kogo ma zabić, ale to błąd. Ja kompletnie nie mogłam skupić się na tym co się dzieje i ani tego nie mogłam przemyśleć zastanowić się nad tym wszystkim. 
Autorka wyróżnia się swoją książką, jednak dla mnie jest ona za mało szczegółowo opisana. Pomysł jest fantastyczny, ale to, że wszystko się dzieje w biegu to czytelnik nie ma czasu na wczucie się i niestety gubi się. Jak w moim przypadku był musiałam kilkakrotnie przeczytać jakiś akapit żeby zrozumieć o co dokładnie chodzi.
Co jeszcze mi się nie podobało to nawał bohaterów, którzy nic nie wnosili do akcji. Pojawiali się i znikali niby fajne tło, ale wolałabym, żeby autorka poświęciła na bardziej dogłębną analizę głównych bohaterów. O Klaudii czy Piotrku wiemy naprawdę mało, a można byłoby zagospodarować ten temat i stworzyć fajny jakiś podoczny wątek. 

Tosca lee stworzyła naprawdę dobrą intrygę historyczną, wykorzystała fakty historyczne aby stworzyć dobrą historie, która trzyma w napięciu do ostatniej strony. Choć książka ma nie wykorzystany potencjał, bo można byłoby to zrobić jeden tom więcej i podejrzewam, że historia głównej bohaterki zyskałaby wiele to jednak była to miła lektura, która dostarczyła mi wielu wrażeń. Mimo moich zastrzeżeń i poprawek jakie wniosłabym do tej książki uważam, że warto przeczytać tę dulologię. Bardzo bym chciała aby autorka bardziej rozwinęła temat, ale niestety nie można mieć wszystkiego.

Za książkę dziękuję wydawnictwu IUVI

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jak już tu jesteś, to zostaw coś po sobie! To motywuje. :)

Szablon dla Bloggera stworzony przez Devon.